Podróżuj powoli ze Słomką i Bartkiem

Pierwszy raz na Travel Slow?

Jesteśmy młodym małżeństwem, które postanowiło wyruszyć w świat. 7 kwietnia 2017 roku spakowaliśmy wszystko, wynajęliśmy nasze mieszkanie, daliśmy cmokasa rodzicom, wyściskaliśmy naszą kocicę Felicję, która została z dziadkami i ruszyliśmy w podróż dookoła świata.

Jednak w podróżach zakochaliśmy się na długo przed wyruszeniem w drogę.

Najmilej wspominamy jedną z naszych pierwszych wspólnych autostopowych podróży. Byliśmy studentami pierwszego roku psychologii, w kieszeni mieliśmy nie więcej, niż kilkaset złotych, a jedynym ograniczeniem była nasza wyobraźnia i nieobecność na zajęciach (z którą można było sobie poradzić :D). Przygoda miała zakończyć się w Rumuni, ale będąc na szlaku w rumuńskich Karpatach stwierdziliśmy, że czegoś nam brakuje i … ostatecznie wylądowaliśmy w Gruzji :D.

Kilka miesięcy później Bartek przejechał rowerem Skandynawię, aby następnie zostawić rower i udać się ze Słomką w autostopową podróż po Rosji. Tuż przy mongolskiej granicy rozstaliśmy się (ale tylko na chwilę). Słomka wróciła koleją transyberyjską do Warszawy, a Bartek pojechał dalej sam, przez Mongolię do Chin.

Rok później stopem przez Ukrainę i Rosję dotarliśmy na kazachskie stepy i w góry Kirgistanu. W 2013 roku wykorzystaliśmy studenckie wakacje do maksimum i za marny grosz przemierzyliśmy Turcję, Gruzję, Armenię i Iran. Wróciliśmy dokładnie 1 października, nie spóźniwszy się na pierwsze zajęcia :).

W 2014 roku zwiedziliśmy Izrael i zaczęliśmy dorosłe życie, bez kilkumiesięcznych wakacji. Dwa lata „stabilnego życia” wykorzystaliśmy na zwiedzenie sporej części Europy. W międzyczasie kilkadziesiąt razy odwiedziliśmy Mazury, polskie morze i góry, zakochaliśmy się w polskich zachodach słońca i polskiej ziemi.

W 2016 roku pobraliśmy się, aby niespełna 8 miesięcy później wyruszyć w naszą wymarzoną podróż. No i jesteśmy :).

Naszym marzeniem jest okrążenie świata drogą lądowo-morską, bez użycia samolotu. Zobaczymy, czy nam się uda :).

Aktualna trasa: Polska – Białoruś – Rosja – Mongolia – Chiny – Kirgistan – Tadżykistan – Indie

Słomka wcześniej prowadziła bloga Plecak Pełen Smaków.

Travel Slow to blog o podróżowaniu z pasją i życiu w rytmie slow.

Na blogu znajdziesz:

• Rozmowy z osobami, które dzięki podróżom zmieniły swój sposób patrzenia na świat.
  • Kobiece spojrzenie na bycie w drodze oraz opowieści o podróżowaniu w spódnicy.
  • Wskazówki, które pomogą Ci przygotować się do wyjazdu i nie zginąć w gąszczu informacji.
  • Opowieści o miejscach, które zrobiły na nas największe wrażenie.
  • Odrobinę śmiechu z przekomarzanek Psycholożki z Programistą.
  • Krótkie historie z naszej podróży dookoła świata.
  • Garść przepisów, które przydadzą się w podróży i nie tylko.
  • Dobranocki, czyli opowiastki z podróży.

Jeśli nie chcesz przegapić nowych postów, zapisz się do newslettera. Przy okazji dowiesz się więcej o naszej podróży i dostaniesz pączka.

Przygodę ze stroną Travel Slow możesz zacząć od wpisu o podróży dookoła świata – kliknij w zdjęcie.

O TRAVEL SLOW

LISTY OD NAS

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

Podobało Ci się? Podaj dalej!